studia psychologiczne

studia psychologiczne

Jomon ceramiką

Szczególny szacunek dla rzemiosła przenika japońskiej estetyki. Może to mieć związek z zastrzeżenia Japonii bycia najstarszym na świecie ceramiki Producing kultury. Najwcześniejsze ceramiki na świecie zostały zidentyfikowane jako pochodzące z kultury Jomon który był mniej więcej współczesny cywilizacji Mezopotamii, Nilu i doliny Indusu.

Jomon myśliwi-zbieracze żyli na wyspie obecnie znany jako Japonii około 12.000 lat temu. Najwcześniejsze dzieła sztuki stworzone w Japonii są naczynia garncarskie znane jako Jomon Koki lub liny projektowania ceramiki i bożków, które nazywane są Dogu lub gliny lalek. Oba statki i dane nie tylko wykazują dużą różnorodność postaci, ale także niezwykłą wyrazistość, która czyni je jednym z najbardziej niezwykłych dokonań artystycznych każdej kulturze neolitu. Jest to uczucie tajemniczości o nich, a także dziwny kosmetyczny, który odwołuje się do nowoczesnego smaku, ponieważ przypomina współczesną ekspresjonista i sztuka surrealistyczna.

Według archeologów, ceramiki Jomon jest wyjątkowy, ponieważ stanowi jedyny przykład tworzenia statków przez nierolniczych narodami. We wszystkich innych częściach świata, naczynie podejmowania opracować tylko obok rolnictwa i łowców-zbieraczy nie sprawiają ceramiki.

Jomon garncarzy urządzone swoje naczynia gliniane, zaznaczając / naciskając na glinie z deskami opatrywana strun. Formy te są ręcznie zbudowany z cewek, jak koła no Potterów była znana w tym czasie. Wiele z nich jest dość duży, a skala i projekt są imponujące.

Niektóre z najbardziej niezwykłych osiągnięć okresu Jomon są gliniane figury reprezentujące ludzi lub zwierząt. Niektóre z nich są wysokie, jak jednej nodze, podczas gdy inne są tak krótkie, jak dwóch cali. Większość z nich ma niewielkie perforacje wskazujące, że mogą one zostały zawieszone, a inni oczywiście przeznaczone do wstał. Ich ciała są często pokryte wzorów liniowych, powszechnie spirale; ich mimika są dziwne, z wytrzeszczonymi oczami, które sugerują magię związaną z oczami w wielu prymitywnych cywilizacji. We wszystkich tych figur ludzka forma jest bardzo abstrakcyjne, a jednak, pomimo jego zniekształcenia, to wyraźnie rozpoznawalne. Większość figur są żeńskie bóstwa z widocznym biustem i obrzęk biodra, iw ten sposób są one podobne do prehistorycznych europejskich bożków płodności, takich jak Wenus z Willendorfu.

Dalsze informacje:

Starożytna Jomon Japonii (studia przypadków we wczesnym Societies) przez Junko Habu ISBN – 0521772133

Jomon Odbicia: życie Forager i kultura w prehistorycznej japońskiego archipelagu Simon Kaner, ISBN 1842170880

The Arts of Japan: Ilustrowany Historia Hugo Münsterberg, ISBN 0804800421

Artykuł dzięki: